På nätet sedan 2009

CountrySverige Ändra 

Cart0

Kopplingskit BMW M50 / M52 / M54 / S50 / S54 Turbo - 800 Nm (utbytbar slityta svänghjul)

11 995 kr
10+i lager

Skickas senast imorgon

Bevaka produkt

Ange din e-postadress nedan så meddelar vi dig när produkten finns i lager! Din e-postadress sparas i upp till 180 dagar.

  •  I lager- Skickas från oss idag
  •  Över 100,000 nöjda kunder
  •  14 dagars returrätt
  •  Order före kl 12 skickas samma dag
  •  Leveranstid 7-14 dagar.
  •  Över 100,000 nöjda kunder
  • Personlig service
  •  Order före kl 12 skickas samma dag

Produktbeskrivning

Optimalt sammansatt kopplingskit till BMW M50 Turbo som klarar över 800 Nm.

Komplett välbeprövat paket med delar som håller.

 

Kopplingskittet består av ett cnc tillverkat svänghjul, Sachs 765 tryckplatta, Tenaci v2 sinterlamell och urtrampningslager – Allt som behövs för att klara extremt hård körning som drifting eller bankörning.

 

Kraftigt svänghjul tillverkat i cromoly stål med en vikt på 8,2kg och utbytbar slityta

Svänghjulet är speciellt framtaget för att fungera bra ihop med BMW Turbo motorer och tack vare dess vikt kommer det göra att motorn upplevs rappare och mer responsiv.

Det har även försetts med en utbytbar sliteyta.

Svänghjulet är balanserat och har ett stepdown på 1.5mm.

 

Sachs 765 tryckplatta från Sachs Race Engineering.

Sachs 765 tryckplatta klarar 800+ Nm tillsammans med medföljande sinterlamell.

Denna tryckplatta sitter original på BMW M5 E34 och har flertalet gånger bevisat att den håller för över 800 Nm tillsammans med Tenaci’s v2 6-puckade sinterlamell i detta kittet.

OE nr: 3082 999 765

 

Tenaci v2 6-puckad sinterlamell.

Nu i version 2 modell som har förstärkt centrum med 16st nitar och kvalitetpuckar från Miba i USA.

Det finns många billiga sinterlameller på marknaden med dålig verkningsgrad och hållbarhet.

Denna lamellen är tillverkad i USA och håller hög kvalitet för att klara av att hantera över 800 Nm.

Tack vare verkningsgraden på lamellen upplevs kopplingen inte lika aggressiv som med andra lameller.

 

Bra att veta: Sachs 765 tryckplattan är avsedd för att användas tillsammans med en 9.2mm tjock lamell. Sinterlameller till BMW som finns på marknaden håller generellt en tjocklek på 8mm och för att få ut max tryck ur Sachs 765 behöver man då göra ett stepdown på 1.5mm. Detta gör att man ligger något över max tryck vilket gör att när lamellen blir något sliten spänner plattan upp sig istället för att dala.

På våra kopplingskit är detta arbetet redan utfört och de kräver därför ingen bearbetning i efterhand.

 

Specifikation:

- Svänghjul: Custom 8,2 kg cromoly (utbytbar slityta)

- Tryckplatta: Sachs 765

- Lamell: Tenaci V2 6-puckad sinterlamell 240mm – 28,6mm 10 splines

- Urtrampningslager: För BMW 28mm

 

Passar följande:

BMW M50 / M52 / M54 / S50 / S54

BMW 325i / 328i / 330i / M3

Med Getrag eller ZF växellåda

 

Vanliga Frågor
  • Hur mycket effekt klarar kopplingen?

Den klarar över 800nm.

  • Vilka svänghjulsbultar ska jag använda?

Ni ska använda ARP Svänghjulsbultar - BMW M50 28mm (det går även bra att använda originalbultar från BMW med enkelmasse svänghjul)

  • Kan jag använda original slavcylinder?

Ja.

  • Vilken startmotor ska jag använda?

M50 startmotor.

  • Krävs det någon bearbetning i efterhand?

Nej, inte med vårt kompletta paket.

 

Fråga om produkt









Artikelnummer:
23011-9044

Lagd i varukorgen

Produkter

Handla

Information


Din varukorg
Din varukorg är tom!